ilona-in-tanzania.reismee.nl

Het aftellen is nu echt begonnen.

Hallo allemaal,


Nog een weekje en dan is het zover. Zaterdag 4 november vliegen wij naar Tanzania!

Samen met Debby ga ik voor 3 maanden vrijwilligerswerk doen in Tanzania in de stad Arusha. Wij gaan vrijwilligerswerk doen op een basisschool en zullen 's ochtends bij de kleuters ondersteuning bieden en 's middags sport en spel activiteiten doen met de midden/boven bouw. Ook gaan wij kinderen bijles geven daar waar nodig is. Nadat wij 3 maanden vrijwilligerswerk hebben gedaan gaan wij voor een weekje naar Zanzibar om even heerlijk bij te komen. Vervolgens vliegen wij naar Marrakesh (Marokko) om daar nog te backpacken.

Omdat er op veel scholen in Tanzania weinig lesmateriaal aanwezig is heb ik hangertjes gemaakt. Deze hangertjes heb ik verkocht voor €2,50 per stuk. Iedereen die een hangertje heeft gekocht heel erg bedankt. Ik heb een bedrag van €459,40 opgehaald en hier kunnen we hele mooie dingen mee doen. Zo hebben wij al verschillende dingen in Nederland gekocht die we mee kunnen nemen. Voornamelijk gaan we de spulletjes daar kopen zodat we daar de economie steunen.

Ook hebben we verschillende lesjes/spelactiviteiten gemaakt, Denk aan cijfer kaartjes, memorie, kleur bij kleur zoeken een weerkaart enz. Dit nemen wij mee en hopelijk kunnen de kinderen mede hierdoor beter leren tellen of de kleuren herkennen.

Alle voorbereidingen zijn getroffen en we zijn er helemaal klaar voor, Deze week mijn laatste dag werken, iedereen gedag zeggen en vooral heel erg uitkijken naar een te gekke tijd. Leuk dat je de moeite hebt genomen om dit te lezen, als wij de mogelijkheid hebben zullen we gedurende de reis steeds een verhaal uploaden, Ik zou het leuk vinden als je een reactie achter laat over wat je er van vind.


Groetjes Ilona.

Reacties

Reacties

Jelske

Hartstikke leuk dat je het bij gaat houden op deze blog Ilona! Ik ga het zeker volgen want ben erg benieuwd wat jullie allemaal meemaken :-)

Marie-Louise

Bijna is het zover, na een lange voorbereiding, kunnen jullie eindelijk weg. Leuk dat we je kunnen volgen op deze blog. Maar eerst nog lekker een week bij elkaar zijn.

Jos

Ik wens jullie heel veel succes en geniet ook vooral van die tijd. Prachtig en mooi initiatief wat jullie daar doen.
Ik blijf dit volgen?

Loes

Schatje, we, Bobbi en ik gaan je heel erg missen.
Ik weet zeker dat je een super tijd gaat beleven daar.
Heel veel plezier en geniet !
Leuk dat je een blog gaat bij houden, wel up to date blijven he met je blog.
Dikke kus

Kelly

Ha Ilona,

Wat tof dat je dit gaat doen,
veel succes en geniet ervan!

Roy en Gerdienke

Wat leuk. Wij zullen je zeker blijven volgen. Heel veel succes en geniet van deze spannende en mooie tijd.

Ellen van Dorsser

Ik ga je volgen! Ben benieuwd naar je belevenissen. Was zelf in januari dit jaar nog in o.a. Arusha. Geniet van je mooie werk daar.

Johan

Ilona, Een goede reis en heel veel plezier gewenst in Tanzania. We zien je na de winter terug. Keep up the good work.

Evelyn

Heel veel succes en vooral plezier gewenst in Tanzania! Tot in maart en tot die tijd lezen we graag mee. Knuffel van Fynn,Roy, Evelyn & Steyn

Bettie

hoi Ilona,
ik wens je een hele fijne tijd in Tanzania en daarna. Geniet van alles wat je tegen gaat komen.
ik lees de komende tijd graag mee! Succes met de laatste regeldingen en geniet nog ff van thuis.

Yvonne

Leuk ilona!!
Ik ga jullie volgen, super om te lezen
Gr yvonne (collega van je moeder)

Hallo Dames

De berichten lezen heerlijk mee. Vooral de werkelijkheid blijven beschrijven, erg interessant.
Die zweepslagen?en dat nog in deze tijd. Zou dat niet een mooi project zijn?Alle verandering komt langzaam.

Geniet dames? Jolanda

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!