ilona-in-tanzania.reismee.nl

Lesjes geven

Hallo allemaal

Afgelopen tijd weer veel lesjes gegeven. Zo hebben we de kleuren met de kinderen geoefend door middel van een les die we zelf hadden mee genomen. Boven aan een papier stonden de kleuren in het engels en de kinderen moesten de goede kaartjes erbij zoeken. Weer heel opmerkelijk hoe erg de niveau's uit elkaar liggen.

Ook hebben we met de kinderen geteld en ze stippen laten kleuren even veel als op het kaartje.

De kinderen vinden het ook erg leuk om te knutselen. Dit doen ze thuis nooit bij gebrek aan materialen. We hebben de handjes van de kindjes overgetrokken en ze mochten ze versieren met waterverf. Ook hebben we bloemen gemaakt. Bijzonder om te zien dat sommige kleuters geen idee hebben hoe ze moeten knutselen. Gelukkig kunnen we dit nu samen met hun doen

Vorig weekend zijn we naar de hotsprings geweest dit is helder water uit ondergrondse rotsen omringt met een prachtige natuur. Ook hebben we een bruiloft bijgewoond. De bruid zag er helemaal niet vrolijk uit en wekte bij ons het idee dat ze misschien was uitgehuwd. Bijzonder om mee te maken.

Aankomend weekend gaan we zaterdag naar de massaimarkt en luchen in Arusha. Zondag gaan we naar een communie van de kleindochter van baba en mama.

Groetjes Ilona

Els van Dam

Hallo Ilona, war leuk om al je verhalen te lezen en wat hebben jullie al veel gedaan en gezien.
Het zijn inderdaad enorme verschillen met wat we in Nederland gewend zijn. Maar het lijkt me ook dat je daardoor Nederland meer gaat waarderen.
En wat een ontzettend mooie ervaring is het voor jullie om dit te kunnen dien en te ervaren dat je de kinderen daar met toch relatief simpele dingen zo enorm blij kunt maken.
Geniet ervan.
Groetjes en liefs van Els van Dam

Annie en Wim Sleiderink

Toch mooi wat jullie doen.de kinderen worden er vast vrolijk van. Hoe zou het met het bruidje gaan die niet zo vrolijk keek maar dat horen we niet.
Het is een hele belevenis voor jullie Fijne week wensen wij jullie Ilona en Debby Groetjes uit het koude Westenholte

Marie-Louise Flier

Wat mooi dat jullie ze zoveel nieuwe dingen kunnen leren en wat leuk om al die blije gezichtjes te zien met hun knutselwerkje. Goed werk meiden.