ilona-in-tanzania.reismee.nl

iedereen een fijne kerst

Hallo allemaal

Donderdagavond vertelde baba en mama ons een verhaal over gezinnen hier in de buurt die maar een maaltijd per dag kunnen kopen. Soms komen mensen 's avonds naar baba en mama's huis om een bakje rijst te halen, omdat hun kinderen zo'n honger hebben, want ze hebben de dag ervoor tussen de middag voor het laatst gegeten. Dit verhaal greep ons zo aan dat we meteen wisten: wij gaan iets doen.

De volgende dag hebben wij van een deel van het opgehaalde geld samen met mama 60 kilo rijst, 60 kilo ugali bloem en 20 liter olie gehaald. Ook hebben we verschillend speelgoed voor de kinderen gehaald. We verdelen de rijst en bloem in zakken van 3 kilo.

De volgende dag heeft mama de desbetreffende gezinnen benaderd en komen ze naar het huis van baba en mama. Wij geven elk gezin 3 kilo rijst, 3 kilo ugali bloem en 1 liter olie. Zo kunnen 20 gezinnen een aantal dagen vooruit en zitten ze niet tijdens de feestdagen zonder eten. Heel bijzonder om te zien hoe blij de mensen zijn met het eten. Ze zijn erg dankbaar en wensen ons Gods zegen. Ook worden we door verschillende mensen gefeliciteerd met het hart dat we hebben. Het was heel bijzonder en ik ben dankbaar dat ik wat heb kunnen doen.

Ook de kinderen waren heel blij. De glimlach op die schattige koppies als ze een cadeautje kregen en een ballon was onbetaalbaar.

De kerstdagen vieren wij samen met Christian, Chantal, Rick en Pascal. 1e kerstdag bij baba en mama thuis en 2e kerstdag bij hun in het hotel.

Via deze weg wil ik jullie allemaal een fijne kerst wensen met veel lieve mensen om je heen.

Lieve groetjes Ilona

Cynthia

Wat fijn dat jullie iets hebben kunnen doen! Gelukkig hebben ze nu weer lekker wat te eten en helemaal tijdens de feestdagen! Geniet lekker samen van de kerst!! En tot snel!! Xxx

Hettie en Addy

Wat mooi dat jullie dit gedaan hebben
Wij wensen jullie en fantastische kerst toe

Joop en Anj

Lieve Ilona,
Wat een indrukwekkend verhaal, wat doen jullie mooi en goed werk.
Wat een contrast met de karren vol kerstboodschappen hier in Nederland.
We wensen jullie samen hele fijne dagen toe en de groetjes voor iedereen.
? ?????
Joop en Anja

Evelyn Pijlman

Goed bezig Ilona!!
Hele fijne feestdagen gewenst! ?

Koos, Gerrie en Wilco

Hoi Ilona, eindelijk je berichtjes gelezen. Heel leuk. Wat bijzonder om in Tanzania kerst te vieren. Maar het omzien naar de ander is niet anders.
We wensen je een heel fijn kerstfeest samen met Debby, Christian, Chantal, Rick en Pascal en natuurlijk met de kinderen.

Marie-Louise

Wat goed dat jullie dit hebben gedaan en wat zijn we ontzettend trots op jullie.
Fijne kerstdagen, geniet van elkaars gezelschap in deze bijzondere omgeving.

Bettie

Ook voor jullie hele fijne feestdagen en geniet!

Tonny en Clemens Sweere

Het is bij jullie daar alleen maar genieten geloven wij. Het is je van harte gegund Ilona.
Wij wensen jou en je broer, Cristiaan, en vriendin een heel fijne kerst en een gelukkig en liefdevol nieuwjaar.

Jesien hoekstra

Lieve Ilona en Debby Samen met jullie gasten wens ik jullie een heel fijn kerstfeest en nog een paar gezellige dagen met Christian en Chantal Pascal en Rick Een heel goed idee om kerstpakketten te geven aan de mensen in jullie omgeving. Nog fijne dagen voor jullie gasten en voor hen een goede thuisreis en voor jullie een prettige voortzetting snik kijk uit naar het volgende bericht .Liefs. Oma

malaika

Hey meiden leuke belevenissen daar, wat goed om te lezen ( en te horen) dat jullie deze mensen
met wat rijst en bloem zo gelukkig maken. Jullie zijn echte malaika's ben trots op jullie.
Geniet van de komende dagen/weken en maak er nog een leuke tijd van ja mooi