ilona-in-tanzania.reismee.nl

Papa en mama

Hallo allemaal!

Afgelopen vrijdag zijn Debby en ik naar het hotel gegaan waar papa en mama laat zouden aankomen. Omdat je 's nachts niet over straat kan hadden wij gezegt dat we ze pas zaterdag zouden zien. Dus de verrassing was groot! Na veel knuffels en gezellig gekletst te hebben gaan we met de taxi terug naar huis.

De volgende dag gaan we samen de stad in, we gaan naar een grote markt met heel veel groente en fruit. Ook hebben ze veel kruiden. Daarna gaan we samen lunchen. Aan het einde van de dag gaan we samen naar het huis van baba en mama. Papa en mama blijven hier eten. Ze zijn meer dan welkom en het is heel gezellig. Leuk om ze het huis te kunnen laten zien. Op zondag gaan we naar Arusha National Park. Eerst gaan we met de jeep en daarna hebben we een wandel safari van 2 uur. Tijdens de wandeling zien we buffels en wratttenzwijnen met baby's. Ook lopen we naar een hele mooie waterval. Na het wandelen hebben we een lunch en stappen we weer in de jeep om de safari voort te zetten. De volgende dag gaan papa en mama mee naar het project. Wij wachten even met naar binnen gaan. En pap en mam worden door de kindjes warm onthaald met veel knuffels. De fotocamera van papa vinden de kinderen erg interessant en de bril van mama wordt al 'afgepakt' door een meisje. We gaan met de kindjes knutselen en sluiten af met een dansje op het liedje toe toe wa. Dit liedje hebben we al vaker gedaan en het is super grappig om te zien dat de kinderen mee zingen met een Nederlandstalig liedje. Daarna gaan we door naar een restaurant in de buurt om chips majai te eten.

Afgelopen woensdag zijn we naar een kinderopvang geweest. De eigenaresse is Nederlands en dit was goed terug te zien in de dagopvang. Zo was er een planbord en kregen de kinderen echt gestructureerd les. Een heel groot verschil was dat de kinderen hier wel een stukje ouder zijn omdat ze in Tanzania pas vanaf 6 jaar naar school gaan. Leuk om te zien.

Dit weekend gaan we naar Moshi. Hier vertel ik later zeker meer over. Over 2 weken zit ons vrijwilligerswerk er al weer op en vliegen we naar Zanzibar. De tijd gaat super snel!

Liefs Ilona

Annie en Wim Sleiderink

Wat fijn Ilona dat je ouders er zijn en Debby vind dat vast ook wel fijn weer bekenden te zien.
Wij vinden het ook fijn dat het goed gaat met jullie allen. Geniet nog maar lekker van de komende tijd.
Allemaal de hartelijke groeten

Jesien Hoekstra

Lieve Ilona en Debby Wat fijn om nu samen te genieten Van Anja zag ik vanmorgen op haar telefoon prachtige beelden van het schooltje met André en MarieLouisse geweldig om te zien
Wat eendrachtig plan om aan de mensen in de buurt het geld te besteden in deze vorm. Voor André enMarielouisse nog een prettig verblijf en een goede thuisreis. Voorjullie vind ik het heel fijn dat er zo'n lieve Mama in jullie buurt is. Wil je dat tegen haar zeggen.Verder alle goeds toegewenst.Ik zie al weer uit naar de volgende berichten. Lieve groeten oma Jesien
q

Bettie

Hoi Ilona en de rest,
Weer een boeiend verslag van jullie ervaringen! Leuk om te lezen. En de foto's zijn iedere keer weer prachtig! Geniet met elkaar van elkaar en zeker ook van jullie afrondingen in het project.
lieve groet, Bettie

Jesien hoekstra

Heel fijn om je zondag weer even te zien .Het was een gezellige familie bijeenkomst . Maar veel afmeldingen. We hebben wel lekker gegeten ieder had z,n best gedaan en dan is het goed. Ik wens jullie nu het op afronden aan komt heel veel succes met alles wat jullie hebben kunnen doen in deze weken best moeilijk maar jullie hebben veel kunnen doen in de afgelopen periode. Lieve Ilona en Debby in gedachten blijf ik met jullie verbonden . Heel veel lieve groeten Oma Jesien

Tonny en Clemens Sweere

Wat leuk voor je ouders en voor jou dat je elkaar weer hebt ontmoet in dat verre land .
Jullie genieten natuurlijk weer allemaal met volle teugen. Maak er nog maar een paar gezellige dagen van want je ouders zijn zo weer naar huis en jij hebt nog even om van je vrijwilligerswerk te genieten.
Heel veel groetjes ook aan je ouders