ilona-in-tanzania.reismee.nl

Marrakech

Hallo allemaal.

Vorige week hebben wij nog 2 excursies gedaan in Zanzibar. Woensdag hebben we de spice tour gedaan. Hier kregen we veel te horen en te zien over alle soorten kruiden die ze verbouwen op het eiland. Ook hebben we veel fruitsoorten geproeft. Erg leuk! Donderdag was het dan zover en gingen we zwemmen met wilde dolfijnen. Super leuk, maar toch wel een beetje eng. We rijden naar het plaatsje Kizimkazi. Als we door de zee naar ons bootje lopen zien we verschillende krabben en zee-egels. We stappen in de boot en na 20 minuten varen komen we een groep van ongeveer 15 dolfijnen tegen. Dit is al een mooi gezicht vanuit de boot. Na even wat moed te hebben verzameld spring ik samen met Debby in het water. De groep dolfijnen zwemt onder ons door. Heel gaaf om te zien! We zwemmen een stukje met ze mee en klimmen weer in de boot. Dit was een super ervaring. We varen terug naar het strand en krijgen een lunch. Daarna rijden we terug naar het hotel. We liggen nog even bij het zwembad en gaan uit eten.

De volgende dag pakken we onze koffer in. Om 13.00 uur worden we opgehaald en naar het vliegveld gebracht. 15.30 gaan we de lucht in en landen na 8 uur vliegen in Qatar. Hier moeten we 10 uur wachten. Daarna vliegen we via een stop op Cassablanca naar Marrakech. We gaan met een taxi naar het hotel. Maar die zet ons te vroeg af en we moeten verder lopen. Daar lopen we dan in het donker door de smalle straatjes van Marrakech met onze koffer. Er wordt veel gevraagd waar we heen moeten, maar we denken dat ze dan geld willen hebben. Uiteindelijk toch maar gezegd en er wordt met ons mee gelopen. Aangekomen bij het hotel geef ik de jongen 5 euro waarna hij helemaal uit zijn plaat gaat. 5 euro vindt hij echt te weinig. Hij zegt dat we een probleem hebben, omdat hij weet in welk hotel we zitten en schreeuwt er nog wat Marokkaanse woorden doorheen. Naar een reis van 40 uur hebben wij hier zo geen zin in. De man van de receptie stuurt de jongens weg en wij kunnen naar de kamer. Even wat eten en lekker naar bed.

De eerste dag in Marrakech besteden we lekker met door de stad slenteren en de vele winkeltjes bezoeken. We hebben ons dik aangekleed, want het is hier meer dan 20 graden kouder. We vinden een terrasje in de zon en drinken wat. Aan het einde van de dag gaan we terug naar het hotel. Hier eten we wat en gaan naar bed.

Vandaag wilden wij naar een moskee en naar de majorelle tuinen. Helaas door de regen zijn we alleen bij de moskee geweest en hopen we dat het eind van de week wat mooier weer is en dan naar de majorelle tuin kunnen.

Vandaag hebben we ons ticket geboekt om naar huis te vliegen. We vliegen aanstaande zaterdag naar huis. Nog even genieten van onze laatste daagjes. Morgen gaan we een nacht slapen in de woestijn.

Tot de volgende keer

Xx Ilona

Danielle

Jullie vermaken je prima daar zo te lezen...zaterdag alweer de terugreis!! De tijd is om gevlogen zeg...geniet nog lekker de laatste daagjes daar.

Margarethe

Wauw wat heb jij veel meegemaakt Ilona, bijzonder hoor! Geniet van je laatste weekje vakantie.

Annie en Wim Sleiderink

Weer een ervaring rijker in Marrakech. Het is wel een mooie plaats vooral de markt vonden wij toen geweldig zo bont en kleurrijk. We wensen jullie nog een paar mooie dagen en een zeer goede terug reis.
Groetjes van uit Westenholte en natuurlijk welkom in het koude Zwolle

Bettie

hoi Ilona en Debby,
wat een enerverende tijd hebben jullie achter je liggen.
Geniet nog lekker van de laatste dagen en alvast een goede terugreis gewenst.
Lieve groet en tot binnenkort.