ilona-in-tanzania.reismee.nl

Het opgehaalde bedrag.

Hallo allemaal.

Zoals de meesten van jullie weten heb ik voordat we weg gingen hangertjes verkocht.  Een deel heb ik in nederland al uitgegeven aan lesmaterialen maar er is nog een mooi bedrag overgebleven. Wij hadden het idee dat we misschien het schooltje op konden knappen. Al vrij snel kregen wij te horen dat het schoolgebouw door de meester gehuurd wordt en ook 's avonds aan andere verhuurd wordt. Als wij dit schooltje opknappen zou het kunnen zijn dat de verhuurder een hogere prijs zal vragen of het gebouw voor ander doeleinde gebruikt gaat worden. Ook is het gebouw in elkaar gezet met cement gemengt met zand. Het is moeilijk om hier over heen te verven of om iets op te hangen. Na een paar weken op het schooltje geweest te zijn zagen we dat veel kinderen een oud en kapot potlood hebben en een zo goed als vol schrift. Wij hebben aan baba en mama gevraagd of je ergens school spullen kan kopen. Een kwartiertje lopen vanaf Arusha centrum en we komen bij een mooie winkel met enorm veel school spullen. We hebben voor alle kinderen een etui met een pen, potlood, gum, puntenslijper. Ook hebben we voor iedereen een schrift, een kleurboek en kleurpotloden. We gaan dit over een poosje uitdelen.

Ook hebben we bedacht dat we voor alle kinderen van de school tandenborstels en tandpasta gaan kopen. Veel kinderen hebben rotte tanden en hopelijk door de tandenborstels wordt hun blijvende gebit straks iets minder verrot.

We hebben nog een leuk bedrag over dus ideeën zijn zeker welkom. Laat ze hieronder even achter :)

Groetjes Ilona.

Danielle

Wat super.
Daar zullen ze heel blij mee zijn!
Misschien is een groeps spel voor de school nog leuk zodat de kinderen samen kunnen spelen. Of sportmateriaal (ballen...ofzoiets).

andre

hartstikke goed idee
wat zullen de kinderen daar blij mee zijn
groeten vvanuit een koud en nat Nederland

Annie en Wim Sleiderink

Wat goed van jullie om het geld ook nog in het land te besteden .Groeten uit het besneeuwde Zwolle

Oma Hoekstra

Lieve Ilona en Debby Het was een heel mooi begin van André s verjaardag om jullie te horen zingen samen met de kinderen heel mooi om te horen.Ik wens jullie nu een heel fijne vakantie toe en op jullie in laten werken wat jullie voor de mensen vanTanzania hebben kunnen doen.Lieve groeten oma Jesien